reede, 26. september 2008

Birk Rohelend "Mina, Mortimer".


Tere, Mortimer. Ma soovitaksin paari asja. Esiteks, enne kui tänavale jooksed, pane midagi pidzaama peale. Muidu võid sa külma saada ja ära surra. Muidu poleks sellest midagi, aga teos lõpeks siis liiga vara. Teiseks: osta vihmavari. Pidevalt kõnnid mööda teid, ning vihm sajab sulle krae vahele. Ka nii võib külma saada. Kolmandaks: ära kurda pidevalt sellest, kuidas teised käituvad sinu suhtes ebaõiglaselt. Loole võib see küll sisu juurde anda, aga minu arvates on see väga tüütu. Neljandaks: ära joo nii palju alkoholi, et lausa hallutsinatsioone nägema hakkad. See on tervisele kahjulik. Ja viiendaks: ära jookse oma sõbra matustelt minema kohe, kui sulle miski ei meeldi. See on väga ebaviisakas. Tahaksin sinult ka paari asja küsida. Esiteks, kas sul on alles see tulemasin, mille Cor sulle andis? Ja kas oled juba ülikooli lõpetanud? Veel tahaksin teada, millise korteri su isa sulle ostis. Ja mis on üldse sinu elust saanud? Raamat lõppes väga lohisevalt, jättes loo poolikuks. Sinu edasist saatust pole seal üldse selgitatud, raamat lõppeb lihtsalt sellega, et sa oma vana kodu uksest välja lähed.

4 kommentaari:

helja ütles ...

Sisult põhjalik ja ülesehituselt täpne. Hea lugeda!

birk ütles ...

Tere, Sander. Ma ei saa küll päriselt rääkida Morti eest, aga ma arvan, et tal on nüüd ülikool läbi. Ehk maadleb ta juba teistsuguste, kaalukamate deemonitega.
Ma ei usu ka päriselt, et igal lool on punkt. Et ma oskaksin üheski elus tõmmata punase joone asfaldile ja öelda "vat siin ongi lõpp." Ma ei tea, mis Mort ise siinkohal ütleks, aga mulle vahel tundub, et elu ongi üks pikk rodu küsimärke, millele võib lõputult otsida vastuseid.

Birk

Allan ütles ...

Küllalt hästi kirjutatud.

1) Miks mortimer üldse läks pidzaamas tänavale?
2) Kühu tal nii kiire oli?
3) Kas ta otsis alkohoolist lahendust, et ta seda jõi?
4) Kas ta on ebastabiilne, et ta nt matustelt ära jookseb iga väiksema asja pärast?
5) Miks Cor Mortimerile tulemasina andis?
6) Kuidas sa arvad, et see lugu edasi läheb.

Praeguseks pole rohkem küsimusi.


Allan

Sander Lupp ütles ...

1) Sest sõbra enesetapp vapustas teda ja tema jaoks oli korralikult riietumine sel hetkel tagaplaanil.
2) Mitte kuhugi, tal oli lihtsalt vaja kiiresti rutiinist minema saada.
3) Jah, otsis küll lahendust (probleemiks oli tema vanemate abielulahutus).
4) Mortimer ei tundu just eriti ebastabiilne olevat, pigem on just mingid kindlad keskkonnatingimused koostöös elu keerdkäikudega need, mille tõttu ta kohati tahab rutiinist välja pääseda.
5) Selleks, et Mortimer saaks Cori piibule tuld anda. Huvitav pole tulemasin ise, vaid selle saamise viis: see tekkis Mortimeri taskusse eikusagilt.
6) Ma arvan, et Mortimer kõigepealt lõi oma eraelus korra majja, aga siis hakkas ülikoolis õppima ja lõpetas- mitte väga hästi, aga tublil kesktasemel.